
Egy termelő vállalat online kommunikációja teljesen máshogy működik, mint egy „átlagos” vállalkozásé, a B2B szektorban nem az a cél, hogy sok embert megszólítsunk, hanem az, hogy a megfelelő célcsoport döntéshozóit szólítsuk meg. Ehhez keresőoptimalizált weboldalra van szükség, hogy a megfelelő kulcsszavakra keresve ránk találjanak az iparágunk érdeklődői.
SEO
Mit csinál egy nagyvállalati beszerző, ha új beszállítót keres egy alapanyaghoz? Biztosan rá fog keresni a Google-ban, ezért is fontos, hogy SEO szempontból jól meg legyen tervezve a weboldal. Nem elég a jó kulcsszótervezés, a SEO szövegírás, az oldal felépítése is legalább annyira fontos. Az oldalépítő alkalmazások (hiába hirdetik magukat SEO barátnak) nagyon nem alkalmasak arra, hogy jó eredményt érjünk el velük a keresőben, mert telepakolják az oldalt felesleges kódokkal, amit a keresőalgoritmus nagyon lassan és nehezen tud értelmezni, így rosszabb eredményt fogunk kapni, mintha egyedi kóddal vagy egyedileg lekódolt WordPress sablonnal készült volna az oldal.
A vállalati arculat
Nem csak az online értékesítéssel foglalkozó vállalkozásoknak van szüksége arculatra. Egy termelő vállalat számára is ugyanolyan fontos, hiszen ettől lesz egységes és professzionális a megjelenése, és könnyen beazonosítható válik a vállalkozás a következetesen használt színek, logó, betűtípusok által. A cél az, hogy első ránézésre egyértelműen beazonosítható legyen a vállalat, bármilyen platformról vagy vízuális tartalomról legyen szó.
Tévedés, hogy csak a nagy multiknak van szüksége arculatra. Pont azzal tud egy kisebb vagy közepes méretű termelő vállalat kiemelkedni a sok kicsi versenytárs közül, hogy jól megkülönböztethető, és a professzionális megjelenés egyenes út a sikeres tárgyalásokig.
Arculati elemek a céges dokumentumokon
Miután a weboldalon és social media felületeken egységesítettüik az arculatot, érdemes az összes céges dokumentumot ugyanezen arculati elemekkel elkészíteni. Tehát ha bekérnek egy árajánlatot vagy egy műszaki rajzot, azon legalább egy fejléc legyen a logóval, itt is ugyanazokat a színeket és betűtípusokat használjuk. Nagyon megtévesztő az, ha bekérek egy árajánlatot, majd ránézek a cég weboldalára, és két teljesen különböző arculatot látok.
Ugyanez érvényes a céges e-mail aláírásra is, hiszen az egy kis digitális névjegykártyaként zárja le a leveleinket. Illesszünk bele linkeket is, amelyek a weboldalra illetve social media felületekre vezetnek.
A tartalom
Érdemes részletesen bemutatni a termelési folyamatokat, eszközöket, kivéve persze a szigorúan őrzött titkokat, know-how-kat, blueprinteket stb. Ezen kívül viszont mind vizuálisan, videókkal, képekkel be lehet mutatni a termelési folyamatokat, vagy ha az valamiért nem lehetséges, akkor ábrákkal is meg lehet mutatni a munkafolyamatokat. Az írott tartalmat általában kevesebben olvassák, ha pedig vizuálisan is alá van támasztva, akkor sokkal gyorsabban feldolgozható az írott információ is, mert képről mindig könnyebben olvasunk.
Jó ötlet lehet néhány konkrét esettanulmányon keresztül bemutatni, hogy hogyan oldottuk meg egy ügyfelünk problémáját, ezáltal az új érdeklődők könnyebben el tudják képzelni, hogy hogyan zajlik majd az ő problémájuk megoldása.
Az ma már nem működik, hogy hello mi vagyunk a 255. csavargyár, és belistázzuk az általunk készített csavarokat. Az viszont életképes, hogy nézd, itt van ez az ügyfelünk, egy nagyon bonyolult termékéhez keresett strapabíró, speciális csavarokat, és mi ezt így oldottuk meg, és egy nagyon jó üzleti kapcsolatot alakítottunk ki velük.