
Egy vállalatról alkotott általános megítélés sok tényezőből áll. Milyenek a termékei, a szolgáltatásai, és milyenek az ott dolgozó emberek. Vannak Coca-Cola rajongók, és vannak Pepsi hívők, vagy BMW-sek és Audisok, és még sorolhatnám, mindannyian tisztában vagyunk egy jól kidolgozott brand, márka erejével. Hasonló hatást érhetünk el egy jól kialakított munkáltatói márkával is, ahol a dolgozók büszkén vállalják, hogy a cég dolgozói, másokban pedig vágyat ébreszthetünk, hogy nálunk akarjanak dolgozni, ezzel megkönnyítve a jelenleg elég nehézkes toborzást.
Az Employer Brand a vállalat munkáltatói márkája, azt mutatja meg, hogy milyen munkáltató az adott cég, illetve milyen a megítélése a jelenlegi és jövőbeli munkavállalalói fejében és érzelmeiben. Egyre élesedik a versenyhelyzet a tapasztalt, jó képességű munkaerőért, ezért egyre fontosabb a pozitív munkáltatói márka kialakítása. Arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi trendek alapján az új toborzás a megtartás, azaz nagyobb hangsúlyt kell fektetni a meglévő, jól teljesítő munkavállalók megtartására, mert ez sokkal költséghatékonyabb, mint egy új dolgozó megtalálása/betanítása.
Nézzük meg, milyen online eszközökkel lehet megtámogatni vállalatunk Employer Brandingjét.
Vállalati weboldal
Ez ma már alap, de mik azok az elemek, amik fontosak? A brand arculati elemeinek és a kommunikációnk stílusának következetes használata elengedhetetlen, ha szeretnénk egy egységes megjelenést elérni.
Blogcikkek és esettanulmányok: minél több szakmai tudásanyagot osszunk meg, ezzel egyrészt a Google keresőrobotjait is megetetjük a megfelelő kulcsszavakkal, és jobb helyezést érhetünk el a Google keresőjében, másrészről pedig kialakíthatunk egy szakértői státuszt magunkról, így a potenciális vevők/ügyfelek illetve álláskeresők szemében is magasabbra pozícionálhatjuk magunkat.
Emberi arc: ha felmegyünk egy vállalati weboldalra, még mindig gyakran tapasztaljuk, hogy egyetlen emberi arc sincs az oldalon, maximum egy letöltött stock fotóról vigyorog ránk egy már ezerszer látott modell a beállított képen. Talán a vezérigazgató neve kint van, mellette a titkárság telefonszáma. Hideg, érzelemmentes online információkupac. Tegyünk saját képeket a weboldalra, mutassuk meg, hogy kik vagyunk, hiszen nálunk is EMBEREK dolgoznak. Nem a „mérnökeink újabb eredményeket értek el” a jó hír, hanem XY álljon ott büszkén, céges kártyatartóval a nyakában. Ne csak az legyen kint, hogy toborzóinkat eléri ezen és ezen a számon, hanem az, hogy ha kérdésed van erről a pozícióról, hívd Kis Kati kiválasztási szakértőnket. Kati 10 év tapasztalattal rendelkezik IT toborzás területén, szabadidejében szívesen túrázik, tavaly megmászta a Tátra legmagasabb pontjait. Ezzel máris emberivé, elérhetővé tettük, akit szívesen felhívnak, és nem csupán a rettegett HR-es lesz.
Közösségi média megjelenés
Első lépésként hozzunk létre egy tartalomstratégiát. Pontosan határozzuk meg, hogy melyik platformon kinek, mit, milyen céllal kommunikálunk, például így:
Platform | Célja | Célcsoport | Tartalom |
Hírek, események közzététele, állások hirdetése | Jelenlegi dolgozók, potenciális új dolgozók | Képek, linkek, események | |
Vállalati kultúra ismertetése | Jelenlegi dolgozók, potenciális új dolgozók, média | Képek, videók, Reels | |
Lead generálás, szellemi munkavállalók toborzása | Jelenlegi dolgozók, potenciális új dolgozók, és vevők | Cikkek, linkek |
Az is fontos, hogy a szakmai oldalakon, például Linkedin-en legyenek aktívan jelen a vállalat vezetői. Egy komoly érdeklődő biztosan meg fogja nézni a vezetőség tagjainak profilját, ezért ezek mindig legyenek naprakészek! Kérjük meg vezető beosztásban lévő kollégáinkat, hogy tartsák karban Linkedin profiljukat.
E-mail marketing
Hogyan juthatunk el legegyszerűbben, és legolcsóbban a követőinkhez? Sokan egyből rávágják, hogy hát a közösségi médiában, természetesen. Azonban ez korántsem igaz. Egy újabb díj elnyeréséről szóló poszt bizony gyorsan elsüllyed a cicás videók áradata között, és nagyon gyorsan pörögnek a tartalmak, ezért ha az adott pillanatban nem csípjük el az illető figyelmét, akkor lehet, hogy sosem fogja látni az általunk kiposztolt tartalmat. Azt se feledjük, hogy a közösségi média oldalunk nem a mi tulajdonunk! Bármikor feltörhetik, zárolhatják, letilthatják, örökre elvehetik. És akkor sok évnyi munka veszhet el örökre.
A megoldás a listaépítés, és célzott email marketing. Érdemes témakörönként feliratkozói kampányokat indítani, így tudni fogjuk, hogy kit milyen feliratkozói csoportba soroljunk. Például az állásra jelentkezőket, vagy álláshirdetéseinket megtekintőket megkérhetjük, hogy iratkozzanak fel hírlevelünkre, és rendszeresen küldünk értesítést az éppen nyitott pozíciókról.
Az email marketing előnye, hogy alacsony a költsége, teljesen személyre szabható, célzott kampányok hozhatók létre, nem egy „hideg” közönségnek íródnak, hanem olyan embereknek, akik érdeklődést mutatnak felénk, hiszen feliratkoztak. Az emailt ráér később is elolvasni, nem pörgeti tovább, mint egy posztot. Az email marketing kampányok hozzák a legjobb eredményeket, főleg, ha a költségeket is összevetjük a többi online hirdetési típussal.
Ha szeretnél egy teljesen felépített hírlevél rendszert, keress meg bátran, akár vállalati oktatást is szívesen tartok a témában!
Videók
Az utóbbi években nagyon meglódult a videós tartalmak gyártása és fogyasztása. Az emberek nem olvasnak el hosszú bejegyzéseket, instant tartalomra vágynak. Ha van rá kapacitásunk, érdemes Youtube csatornát indítani. Ezeknek az is a nagy előnye, hogy ha megfelelő keresőszavakat helyezünk el a leírásban, akkor előrébb kerülhetünk a Google keresési listájában, hiszen a Youtube tartalmakat mindig előre sorolja. Hátránya viszont, hogy nagyon időigényes és drága egy-egy ilyen videó elkészítése.